Bilet către reuşită

Încă din primele zile de viaţă, micul om îşi exercită dreptul la emoţie. El se naşte cu dorinţa de a experimenta plăcerea şi absolut orice interferează cu aceasta provoacă o emoţie. Bucuria, supărarea, teama, neplăcerea, interesul pentru ceva anume sunt de fapt forme de manifestare emotivă a copilului.

Pe acest fond se formează trăsăturile de personalitate care-i vor guverna întreaga viaţă. Sensibilitatea, egoismul, încăpăţânarea, aroganţa, altruismul, spiritul de întrajutorare sunt tot atâtea trăsături care-i diferenţiază atât de mult pe copii, proiectând o anumită tipologie a personalităţii, pe care o putem regăsi şi în alte etape de vârstă.

 

Scopul: dezvoltarea emoţională, cognitivă şi socială a copiilor

 

Beneficii:

– îmbunătăţirea abilităţilor personale;

– dezvoltarea spiritul de echipă;

– dezvoltarea capacităţilor de comunicare;

– îmbunătăţirea performanţelor şcolare;

– exprimarea adecvată a emoţiilor de furie, frică, bucurie, tristeţe;

– relaţionarea mai bună cu cei din jur;

– dezvoltarea creativităţii şi a spontaneităţii.

 

Modalitate de lucru: interactivă. Copiii vor avea activităţi concrete, tematicile întâlnirilor vor fi diferite, învăţarea se va face prin joacă, joc de rol, povestiri terapeutice, desen, muzică.

 VAR 1 (1)

 

Grup I – copii de 7 – 9 ani

Workshop 1:  Sunt în creştere (dezvoltare personală)

Schimbările corporale care au loc în această perioadă de dezvoltare a copilului sunt deosebit de importante şi au o influenţă directă şi dramatică în planul psihologic.

Obiective:

  • Identificarea şi înţelegerea felului în care copiii se dezvoltă şi se schimbă fizic / corporal.
  • Identificarea şi însuşirea competenţelor asociate cu schimbările fizice.

Workshop 2:  Acţionând pe baza sentimentelor (dezvoltare emoţională)

Este de dorit pentru copii să afle că există o relaţie între ceea ce simt şi felul în care acţionează. Este bine să îşi exprime sentimentele, dar vor învăţa că modul în care aleg sa le exprime poate avea un impact pozitiv sau negativ. A învăţa modalităţi adecvate de exprimare reprezintă o deprindere importantă pentru această etapă de dezvoltare.

Obiective:

  • Învăţarea legăturii dintre emoţii şi comportamente;
  • Identificarea modalităţilor adecvate de exprimare a emoţiilor negative.

Workshop 3:  Construind prieteni (dezvoltare socială)

Interacţionând cu ceilalţi, copiii învaţă despre valori, comportamente şi convingeri, lucruri pe care le vor folosi pe mai departe, în viaţă. Deoarece relaţiile de prietenie joacă un rol esenţial în vieţile lor, a învăţa cum să dezvolte relaţii optime este o parte vitală din dezvoltarea lor socială.

Obiective:

Identificarea modalităţilor de construire a unor relatii sănătoase cu cei din jur.

Workshop 4:  Care este problema? (dezvoltare cognitivă)

La această vârstă copiii încep să ia în considerare mai multe aspecte ale aceleiaşi situaţii atunci când au de rezolvat o problemă, şi de aceea este bine să înveţe cum să îşi organizeze în mod clar informaţia şi să identifice paşii specifici în procesul de rezolvare de probleme.

Obiective:

  • Definirea în mod clar a problemei
  • Identificarea paşilor în procesul de rezolvare de probleme.

       Workshop 5:  Sunt eu! .(dezvoltarea capacităţii de afirmare)

În această etapă, nivelul de conştientizare asupra propriei persoane este în plină desfăşurare, şi pentru că gândirea lor este încă foarte concreta este de aşteptat ca ei să se evalueze ca fiind fie buni fie răi, competenţi sau incompetenţi, influenţaţi şi de etichetele ce li se pun de către cei din jur.

Pentru a putea să îşi dezvolte un concept pozitiv despre sine, dar şi realist, este important să se accepte pe ei înşişi cu punctele lor tari dar şi cu limitele pe care le au.

Obiective:

  • Acceptarea şi înţelegerea faptului că atât punctele tari cât şi limitele sunt părţi caracteristice ale propriei persoane;
  • Să înveţe să nu se discrediteze datorită limitelor pe care le au.

Workshop 6:  Inventează o poveste (dezvoltarea creativităţii)

Copiii la această vârstă sunt, de cele mai multe ori, încântători, cu spontaneitatea şi creativitatea de care dau dovadă. Valorizându-le aceste daruri ale vârstei contribuim la dezvoltarea creativităţii lor, nu numai în inventarea de poveşti haioase ci, mai ales în rezolvarea de probleme într-o manieră inovatoare.

Obiective:

  • Stimularea creativitatii;
  • Facilitarea spontaneităţii şi a comunicării interpersonale şi de grup.

Workshop 7:  Dovezi de prietenie (dezvoltarea comunicării)

Cu toate că la această vârstă relaţiile de prietenie devin foarte importante, multor copii le lipsesc deprinderile de a-şi forma şi mai ales de a-şi menţine relaţiile de prietenie. Acompanierea timpurie în acest domeniu critic ajută la întărirea relaţiilor de prietenie a copiilor şi duce spre rezultate mult mai satisfăcătoare în dezvoltarea lor socială.

Obiective:

  • Identificarea caracteristicilor unei relatii de prietenie;
  • Clarificarea aşteptărilor personale într-o relaţie de prietenie.

Workshop 8: Decizii! decizii! decizii! (dezvoltarea capacităţii decizionale)

În orice situaţie de viaţă este nevoie să luăm decizii, de aceea deprinderea de a evalua deciziile este una importantă. Din acest motiv este benefic pentru copii să-şi însuşească această abilitate de la o vârstă cât mai mică.

Obiective:

  • Identificarea deciziilor pe care le iau în situaţiile obişnuite, din viaţa de zi cu zi;
  • Dezvoltarea abilităţii de a evalua deciziile ca fiind bune, acceptabile sau slabe.

 

Grup II – copii de 10 – 12 ani

Workshop 1: Cine sunt eu, cum acţionez eu (dezvoltare personală)

Una dintre sarcinile esenţiale de pe parcursul perioadei şcolare mici este dezvoltarea standardelor şi a expectanţelor pentru propriul comportament, precum şi a strategiilor pentru controlul comportamentului. Datorită faptului că la această vârstă copiii se află încă în stadiul gândirii concrete, este uşor pentru ei să îşi egalizeze propria valoare de sine cu comportamentul lor. Această egalizare poate duce la un concept de sine negativ. Este important pentru copii să îşi dezvolte capacitatea de a vedea că îşi pot schimba comportamentul, dar modul în care acţionează nu este o reflecţie a valorii lor ca persoană.

Obiective:

  • Să înveţe că modul în care cineva se comportă nu determină valoarea de sine.

Workshop 2:  Cum mă simt? (dezvoltare emoţională)

Cu toate că la această vârstă copiii sunt mai pricepuţi în recunoaşterea unei varietăţi mai mari de emoţii decât puteau la grădiniţă sau în clasele mai mici, este important să continuăm să îi ajutăm să înveţe să identifice emoţiile, să înţeleagă că există diverse modalităţi de a le exprima, şi să recunoască că nu toata lumea simte neapărat la fel în legatură cu fiecare evaniment. Abilităţile care se dezvoltă la această vârstă servesc ca un fundament important în procesul de maturare emoţională.

Obiective:

  • Să înveţe să identifice emoţii
  • Să înveţe că oamenii au diferite emoţii în legătură cu acelaşi eveniment.

Workshop  3:  Găseşte un prieten (dezvoltare sociala)

Socializarea în contextul unui grup de copii de vârste similare reprezintă o problemă centrală pe parcursul perioadei şcolare mici. Problemele de genul acceptare şi „cel mai bun prieten” consumă mare parte din energia copiilor şi implicit a părinţilor. Deoarece conflictele şi emoţiile negative sunt adesea puse în relaţie cu situaţiile de prietenie, sporirea abilităţilor de a-şi face şi de a-şi menţine prietenii este importantă în această perioadă de dezvoltare socială.

Obiective:

  • Să îşi sporească abilităţile de a-şi face prieteni şi de a-i păstra
  • Să practice comportamente de prietenie.

Workshop  4:  Ce este o consecinţă? (dezvoltare cognitivă)

Deşi copiii îşi dezvoltă progresiv capacitatea de înţelegere a acţiunilor logice, a reversibilităţii, şi a reciprocităţii, ei nu sunt întotdeauna capabili să aplice aceste concepte, într-o maniera consecventă, în activităţile lor de zi cu zi.  De aceea este important să îi învăţăm cum să gândească logic şi cum să anticipeze consecinţele.

Obiective:

  • Să înveţe să identifice consecinţele comportamentelor.
  • Să înveţe să facă distincţia între consecinţele pozitive şi cele negative.

Workshop 5:  Sunt cineva care.. (dezvoltarea capacităţii de afirmare)

Pe parcursul acestei perioade de dezvoltare, schimbările şi viaţa socială care se află în plină expansiune contribuie, în mod semnificativ, la dezvoltarea personalităţii copiilor. Pe parcurs ce ei experimentează lucruri noi, îşi corectează mereu şi îşi extind percepţiile pe care le au asupra propriei lor persoane. A învăţa să îşi identifice caracteristicile personale ajută la dezvoltarea propriei persoane.

Obiective:

  • Să înveţe mai multe despre preferinţele, caracteristicile şi aptitudinile individuale.

Workshop 6:  Numele meu (dezvoltarea creativităţii)

De numele cu care sunt strigaţi copiii acasă ori la şcoală, se leagă amintiri pe care le vor purta cu ei toată viaţa. Numele este identitatea noastră şi pornind de la nume putem crea orice poveste dorim, în orice direcţie.

Obiective:

  • Stimularea imaginaţiei şi creativităţii în scriere.
  • Facilitarea cunoaşterii de sine şi a celorlalţi.

Workshop 7:  Cine, eu? Da tu! (dezvoltarea comunicării)

Odată ce copiii încep să se compare cu alţii în termeni de realizări, înfăţişare, şi acceptare din partea unui grup, ei pot deveni auto-critici şi trebuie să depună eforturi mari pentru a se accepta pe ei înşişi.

Obiective:

  • Să înveţe să accepte complimente.
  • Să îşi identifice punctele tari.

Workshop 8:  Este vorba de alegere (dezvoltarea capacităţii decizionale)

 

A înţelege cum să identifice şi să aprecieze importanţa opţiunilor este o abilitate care îi va pregăti să facă faţă problemelor şi mai complexe.

Obiective:

  • Să înveţe să identifice opţiunile
  • Să înveţe să aprecieze nivelul de importanţă al opţiunilor.

Participanţi: 8-10 copii

 Structura: 8 workshopuri a câte 90 minute fiecare

 Frecvenţa: săptămânal

 Costuri: 40 lei / workshop

300 lei / modul (8 workshopuri)

La solicitarea părinţilor / cadrelor didactice, trainingul se poate organiza şi în şcoli, iar preţul se stabileşte în funcţie de numărul de copii.

 Înscrieri şi date de contact:

Psiholog clinician Iuliana Condrea – tel. 0741.022.920

Psiholog Mihaela Vasilescu – tel. 0755.058.085  

Anunțuri

Un gând despre “Bilet către reuşită

  1. Pingback: Cum sa devenim adulti mai puternici? | Baby Manager

Comentariile nu sunt permise.