Social Media for Parents cu bune și mai puțin bune

smfpAm reușit anul acesta să ajung la Social Media for Parents, ediția a 4-a și mă bucur foarte tare.

Nu o să povestesc despre cine și ce a vorbit sau nu în totalitate, pentru că aceia care au fost interesați, au putut urmări ieri transmisiunea live.

O să pomenesc doar aspectele care m-au impresionat, bune și mai puțin bune.

Cel mai bine este că Social Media for Parents se întâmplă.

Cele bune sunt legate de organizatori. Fiind un eveniment gratuit mă așteptam să fie făcut mai cu mapa pe genunchi, cu economie, așa că am fost foarte plăcut surprinsă să constat o organizare impecabilă, atenție la detalii, o locație elegantă…deci mi-a plăcut. E drept că pe parcursul desfășurării ostilităților, de la masa la care am avut plăcerea și onoarea să stau s-a conturat întrebarea „și berea când se servește?”. Am putut însă depăși acest minor inconvenient. 😛

Mai mulți vorbitori au pledat pentru o mai bună înțelegere, o mai mare toleranță între bloggeri. Știu, sună minunat! Cum ar veni, ar fi frumos să acceptăm că vecinul de blog are o părere diferită de a noastră fără ca această părere să fie bună sau rea, ci doar diferită. Și mai mult de-atât, dacă chiar nu putem digera părerea altui blogger, s-a pledat pentru evitarea bullying-ului. O să traduc treaba asta prin prisma experienței personale pe facebook și în blogosfera părințească: adică, dacă nu-ți plac ideile sau stilul meu, ideal ar fi să nu bârfești în cerc restrâns și mai ales în absența mea folosind ca argument suprem faptul că sunt grasă ci, dacă chiar te interesează subiectul, să porți un dialog civilizat cu mine chiar dacă în contradictoriu, după care să lași loc de bună ziua, să nu fie nevoie să ne prefacem că nu ne cunoaștem în situația în care ne întâlnim la vreun eveniment.

Abordarea acestui subiect la evenimentul de ieri mi s-a părut ironică, asta ca să nu spun că a fost chiar deplasată. Sub deviza “hai să și facem nu numai să trăncănim ca să dea bine la public”, aș aprecia ca măcar de acum încolo să simt o mică schimbare în online din această perspectivă.

Altă chestie care s-a contrazis flagrant cu experiența mea: din partea unui reprezentant de agenție, pe lângă muncă, muncă, muncă, a venit și sfatul să scrii gratis la început, ca să ajuți, să te implici voluntar în campanii ce-ți plac, în speranța că agenția va observa munca ta. Doamna a uitat să specifice și în ce fel o va observa: da, va vedea că ai disponibilitate să scrii pe nimic și te va căuta (numai) ca să scrii pe nimic. M-am bucurat de (ne)plăcerea ca timp de un an de zile sau mai bine să fiu căutată doar când nu exista buget și am avut onoarea să fiu „aia bună” care scrie moca pentru oricine avea nevoie. Culmea ironiei este că atunci când am spus “stop, timpul meu are un preț!”, în loc să mi se ofere prețul corect să fiu decăzută la “aia rea” și acolo să rămân până în ziua de azi.

Și ultimul aspect care m-a făcut să zâmbesc amar a fost că în mai multe rânduri s-a spus că SMfP este (și) pentru a-i ajuta pe bloggerii aflați la început de drum. Totuși, 90% dintre vorbitori, chiar dacă deținători de bloguri tinere, sunt persoane publice, jurnaliști cu un nume, oameni de televiziune, actori, oameni care au avut în spate un capital de încredere în momentul deschiderii blogului. Cred că pentru orice blogger aflat la început de drum este important să afle în primul rând cum să adune în jurul său o comunitate, cum să o crească și cum să o păstreze. Înțeleg că pentru prestigiul și greutatea evenimentului este excelent ca pe lista de vorbitori să fie multe nume mari, însă pentru folosul meu personal și nu numai al meu, aș aprecia experiența unui blogger care a pornit de la zero fără să fie persoană publică, fără să ducă în spate o carieră de 10-15 ani în media…M-am gândit dacă știu astfel de bloggeri. Știu câțiva, e drept că nu din nișa de parenting dar chiar și așa, cred că mai mult am de învățat de la unul din acesta fără background dar din alt domeniu, decât de la o vedetă care-și deschide blog. Pentru mine mărturiile vorbitorilor de ieri se reduc la “fă ceva, ce vrei tu, ca să ajungi vedetă și după ce ai o groază de fani, deschide-ți un blog!”

Ca să nu zică organizatorii că sunt nihilistă și că desființez frumosul eveniment o să închei cu sugestii pentru #smforparenting, ce decurg din cele menționate mai sus:

  • Fie un invitat-blogger care a fost hărțuit de alți bloggeri, pentru a împărtăși efectele emoționale ale bullying-ului, fie un invitat-blogger-bully care a reușit să repare sau măcar încearcă să repare răul făcut altui blogger.
  • Unul sau mai mulți invitați care să-și expună public experiența urnirii înspre monetizare a unui blog fără a avea în spate un capital de încredere anterior blogului.
Anunțuri

8 gânduri despre “Social Media for Parents cu bune și mai puțin bune

  1. Miha, daca nu te superi, eu fix asta mi-am dorit sa transmit! Cand am deschis blogul daca ai fost atenta…un an de zile nu share-uiam! In al doilea, am inceput in forta dar de multe ori clientii mei nu sunt agentiile fiindca asa cum am spus-o si ma repet, nu prea o sa vedeti multe campanii pe la mine! Sunt mai dificila cand vine vorba de colaborari! Dar, am pornit de la pagina personala cu 5000 de oameni in lista! Pg Oficiala nici nu exista, daca stam sa comparam cu alte pg- a mea este fix pistol cu apa. Eu nu cred in nr oamenilor de pe pagini, ci al celor care citesc! Si citesc, desi nu-i vezi ca iti dau like sau nu iti comenteaza, 100% ti-i vezi in analytics! Am dreptate?
    Bloguri tineri sau vechi, nici nu conteaza! Degeaba ai un blog daca nu stii ce sa faci cu el! Multi oameni se ascund in spatele unui text si atat! Nu vezi…de la an la an, se mai schimba lucrurile si se cere altceva! Ca la piata, nu vrei rosia aia ca-i ieftina, dar o iau pe cealalta ca e mare si gustoasa! Nu poti controla publicul, la fel cum nu putem controla nici agentiile, nici clienti! Cred ca o sa mai treaca multi, multi, multi ani pana cand oamenii din blogosfera sa fie pe bune mega respectati! Momentan e asa un val…nici ei nu prea inteleg bine aportul bloggerilor,clientii! Agentiile, da…pe genul Aleluia ca sunt astia ca au bugetele de 5 ori mai mici decat la revista!
    Mie imi pare rau ca nu a fost mai mult timp la dispozitie ca sa priceapa lumea ca desi eu nu am o comunitatea imensa pe facebook.,sunt rezultatul viu al unei credinte fara nici un suport in spate!
    FIDELIZAREA cred ca este raspunsul la intrebarea ta vizavi de cei tineri, dar si cat de bine stai pe pozitii la orice! Negocieri, sa stii sa spui NU, sa stii cine esti(vb in general acusik) si pana la urma ce vrei! Cei care iti trimiteau texte si tu scriai…sunt niste oportunisti! Recomand sa nu fie luati in seama fiindca ei confunda MEDIAFAXUL cu bloggerii!Poate candva, cumva o sa ne si vedem si mai vorbim!

    Cat despre HOW TO DO IT- cred ca ori le ai, ori nu le ai!
    Cum spunea Beligan-

    ‘Daca iti respecti publicul,publicul te respecta la randul lui!
    Pe urma vine si DRAGOSTEA’

    Publicul conteaza in toata povestea asta si nu agentiile, clientii(ei vin si pleaca), dar comunitatea trebuie sa stim sa o pastram!
    Si toti,dar absolut toti…avem o comunitate!
    Te imbratisez!

    • Draga mea Tily! Apreciez ca ti-ai luat timp sa oferi acest răspuns și cred ca e un bun răspuns pentru toți cei ce citesc nu numai pt mine.
      Sper ca nu s-a înțeles ca sunt nemulțumită de vorbitorii de la SMfP16. Nicidecum! O parte dintre ei îmi sunt chiar simpatici.
      Doar ca pentru multa lume cred ca ar fi fost mai util un dezbate intre tine, sa zicem, și un Blogger fără background care după 3 ani nu a reușit (sau a reusit) sa-și monetizeze blogul.
      În alta ordine de idei, ca sa păstrez linia sincerității, înainte sa te cunosc și sa vad ca ești numai suflet, nu te citeam pe principiul „vedeta, blonda, frumoasa, deci nu are nimic de spus”. Cred ca de la tine încoace am început sa ma străduiesc sa ma debarasez de prejudecăți, deci am de ce sa-ți mulțumesc si-ți mulțumesc.

  2. Nu toţi cei veniţi din media care au blog au şi succesul vorbitorilor. Mai exact, depinde cât de expus eşti. Vedetă tv, prezentator de ştiri, cititor de prompter e una, juralist care scrie la gazetă e alta. Primul e mai expus, deci mai căutat, pentru să se uită lumea în gura lui. Noi ăştălalţi, de am dat cu pixu’, nu avem aşa magnet. Sau, cel puţin eu, care lucrez la tabloid şi am stricat evenimentele agenţiilor cu relatările de la gazetă. Ceea ce nu înţeleg „agenţii” e că tabloidul e tabloid, în mă-sa! Iar eu, dincolo de rândurile de la gazetă, eu sunt om, cu gândurile şi pasiunile mele.

  3. NU AM NICIODATA CUM SA MA SUPAR! Si nu, nu am inteles ca ai fost nemultumita de speakeri! Am inteles perfect ce ai spus, si da, sustin! Din acest considerent am si indraznit sa rsp…inca eram nevorbita:)))
    Eu cred ca atunci cand incetam sa ne punem intrebari, mergem pe linia directa, imposibil sa nu se aseze la dracu macar un articol platit!
    @cc -blogul mamei:
    Stiu, te inteleg perfect, devine frustrant…ai o meserie, o faci bine, si totusi se duc in alta parte…
    Idem, am o meserie, dar nu o practic, frustrant!
    Cred ca trebuie sa ne eliberam de gandirea asta (pe mine m-a ajutat mult desi toata viata am stiut ca voi fi actrita lui PESTE), si cred ca cei care va spun ca luna de luna ei fac BANI, MINT!
    Aia care o fac isi asuma, scriu P la publicitate, sau recunosc ca veniturile vin din alte proiecte- evenimente fie ca sunt invitati pe bani, fie ca vb pe bani la eveniment, o seidnta foto, o asociere de imagine! In Romania in acest moment nu exista nici un blogger care sa monetizeze cum ar trebui:
    X urmatitori* X euroi= atata cascaval.
    Sunt niste sume puse de fiecare asa cum se simte confortabil, conform cu realitatea din tara noastra, conform cu lacomia unora! Poate candva,cumva se vor schimba mentalitati, dar pt asta trebuie sa fim uniti!
    Cu cat agentiile si clientii vor pricepe ca nu se scrie for free, cu atat nu vor exista discutii!
    Pt ca daca tu ceri, vine altul care nu o face si ajungem inapoi la discutie!
    De aia spuneam de unitate cand povesteam de teatru pe scena, dar este greu sa determini oameni sa priceapa ca nu le face lor bine pe termen lung! Barter faci, barter ramai!
    Si cei care accepta sunt fie angajati pe undeva, fie cred ca uite asa se remarca! WRONG!
    Respectul ti-l castigi in timp, de la public, de la comunitate!
    Agentiile apoi vin sa manance din palma, pt ca TU;X;Y ați muncit al dracului si stiti exact ce vreti!
    Va imbratisez doamnelor!

  4. Pingback: Cum m-am simtit la #smpforparents16 | | Meseria de parinte | Ana Maria Mitrus

Lasă-mi un comentariu! Îți răspund imediat :)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s