Online-ul nu are pereți – webstock 2016

webstock-2016După primii mei ani ca blogger am preferat să rămân în penumbră pentru că impresia despre comunitate a fost una care nu mă încuraja să mă arăt prea prietenoasă. Știam că este un mediu exagerat de competitiv și mi-a fost teamă să intru în joc, plus că mă afectau toate bârfele și comentariile (negative) care ajungeau la mine. Și din acest punct de vedere se pare că online-ul nu are pereți.

Între timp am mai crescut într-atât încât să aleg eu cu cine interacționez și cu cine nu vreau să am de-a face nici în online și nici în offline. Am început atât de abrupt acest articol pentru că m-a durut Brătila  de după Webstock pe care chiar vă rog să o citiți pentru că schițează foarte bine această comunitate din care până la urmă toți facem parte.

De la Webstock 2016 am plecat cu câțiva oameni-surpriză, o idee, două întrebări nepuse, o cercetare despre rețelele de socializare și o dorință împlinită:

Oamenii-surpriză pentru mine au fost Marian Godină, Paula Herlo și Vali Petcu și nu vreau să vorbesc despre cât de faini sunt ei ci despre cât de nașpa sunt eu. Cu toate că Godină e deja o legendă vie, prejudecățile mele legate de poliție nu m-au lăsat nici măcar să dau un click pe pagina omului de facebook, pur și simplu l-am descalificat fără să aflu măcar cine este, cum este. Am aflat acum că este foarte tare, are exact acel gen de bun simț, inteligență și umor pe care eu le iubesc din tot sufletul și pe care dacă mai mulți dintre noi le-am avea, am trăi într-o lume mai bună.

Pe Paula Herlo o știam dar tot dintr-o prejudecată am băgat-o în oala cu oamenii care fac ceea ce fac doar ca să dea bine pe sticlă. Am văzut acum o femeie imensă, bătăioasă, furioasă pe nedreptățile din jur și am simțit că nimic nu i-ar sta în cale, iar dacă televiziunea ar dispărea acum, ar găsi ea un alt mijloc chiar mai bun pentru a se face auzită.

Vali Petcu pentru mine este doar la prezent. Știam că este Zoso dar în afară de a-l fi citit la nevoie nu m-am lovit de el până la Webstock. În jumătate de oră de prezentare am trecut de la „mă enervează maxim tipu’ ăsta” la „foarte tare” și asta pentru că a livrat exact cât și ce trebuia despre cum să crești un blog, fiind autentic, unde autentic nu înseamnă drăguț, în ciuda percepției generale 😀

Lecția mea de la ei vine sub forma îndemnului să fiu atentă la oamenii din jurul meu, să-i văd și să-i ascult pentru că printre ei sunt oameni alături de care aș putea pune umărul ca să facem ceva treabă în viața asta.

Ideea pe care am regăsit-o la tot pasul, în toate prezentările, glumele, în pauze și cu care am și plecat acasă este că în absolut orice faci este nevoie de perseverență, de constanță.

Întrebările ne-rostite:

  • Prima pentru Paula Herlo: Cât de des te simți singură, abandonată de ceilalți în luptele grele pe care le duci cu sistemul?
  • A doua pentru George Buhnici: Îndemnul a fost să (le) dăm (jurnaliștilor de top care dețin bloguri) like&share pentru că nu ne costă nimic, nu dăm de la noi, doar ajutăm la răspândirea informației. De câte ori și mai ales cui a dat Buhnici like&share dintre ceilalți bloggeri prezenți la Webstock, ținând cont că nu îl costă nimic, nu dă de la el, doar ajută la răspândirea informației?

Cercetarea despre rețelele de socializare

Pentru că în partea a doua a zilei nu am putut să mă aflu în toate locurile pe care mi le-aș fi dorit, am ratat prezentarea studiului realizat de Evensys si iSense Solution, în cadrul conferinței dedicate noilor rețele de socializare, în special Snapchat, așa că m-am foarte bucurat când am primit pe mail, de la Manafu, rezultatele cercetării.

Snapchat, aplicația  momentului  la  nivel  mondial,  devine  din  ce  în  ce  mai  utilizată  și  de adolescenții  români.  Aplicația  de  foto-video  aduce  în  plus snaps-urile  (mesajele)  care  dispar după 10 secunde, idee preluată și de Instagram prin serviciul Instragram stories.

În acest moment, în spațiul urban, aplicația este cunoscută de 18% dintre cei intervievați. 31% dintre tinerii cu  vârste  între 18 și  24 de ani și-au  făcut un cont și  57% dintre aceștia  folosesc Snapchat-ul  zilnic.

În  rândul  adolescenților  (14-17  ani)  aplicația  este  și  mai  folosită:  52% dintre adolescenți au cont pe Snapchat, iar 65% dintre ei o folosesc zilnic.

Mai multe detalii în comunicatul de presă.

Dorința împlinită

Primul kebab Mariciu la Calif în urmă cu aproape doi ani cred, a venit cu dorința de a-l vedea pe Mariciu ăsta, ca să știu și eu cum e omul care a pus stafide prăjite alături de vinete cu ceapă și sumac. Cum aceea a fost doar o campanie de scurtă durată, kebab-ul cu stafide a dispărut și la fel și Mariciu din gândurile mele. Dar Universul nu uită!  O dată e suficient să-mi doresc ceva din tot sufletul că dorința mi-e îndeplinită: la Gala Webstock cel mai tare m-am bucurat de premiul luat de Mariciu cu „Un vlog pe zi” . Și da, chiar arată ca un om care pune stafide prăjite alături de vinete cu ceapă și sumac într-un kebab de pui!

Despre Webstock 2016, frumos și structurat au scris Pisica pe sârmă  și Luminița Ciobanu, eu am venit mai mult cu ce m-a marcat pe mine, la modul cel mai subiectiv. Cert e că mi-a plăcut și-mi doresc să mai merg și altădată așa că le urez organizatorilor, Evensys și Vodafone, viață lungă și evenimente frumoase în continuare!

Anunțuri

Lasă-mi un comentariu! Îți răspund imediat :)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s