Ce este SuperBlog și de ce am participat

super-blog.eu

super-blog.eu

Destul de mulți bloggeri din gașcă m-au întrebat ce m-a apucat să particip la SuperBlog. O parte din ei auziseră de rău despre acest concurs, o parte nu auziseră deloc și erau curioși și o altă parte au fost șocați de participarea mea, cunoscându-mă anti-concurență de orice fel, așa că o să mă străduiesc să satisfac toate curiozitățile și pe deasupra să-mi vărs oful și să mă și laud.

Ce este SuperBlog?

Este un concurs de blogging creativ, după cum singuri se prezintă. În fapt este un concurs de advertoriale creative, nicidecum de scriere creativă, chestie care cred că ar fi bine să fie spusă din capul locului, în regulament, ca să nu se creeze confuzii. Există un număr mare de sponsori, fiecare are una sau mai multe probe în acest concurs iar participanții scriu advertoriale pe o temă fixă, cu cerințe tehnice foarte clare, cu termen limită, cu un barem de jurizare, juriu, note, penalizări, contestații, clasament.

De ce am participat?

  • M-am înscris pentru că în ultimul an am fost mai mult absentă de pe blog și am vrut să revin în forță, mi-am propus ca timp de două luni cât durează concursul, să scriu 5 articole pe săptămână. Cu două mici scăpări, mi-a ieșit.
  • Chiar înainte de concurs am renunțat la Olandezul Zburător și am considerat că SuperBlog va pune reflectoarele pe Mihaela Roxana, ceea ce s-a dovedit a fi adevărat. Traficul nu a scăzut, așa cum se întâmplă de obicei în procesul de rebrenduire, ci din contră, a crescut.
  • În ultima vreme se tot fac tot soiul de evenimente pentru bloggeri care chipurile aduc fața-în-față blogul și agenția/clientul, ceea ce mie mi se pare un mare fâs, praf în ochi sau cum vreți să-i mai spuneți. Nu este un contact real când eu stau în sală și o tanti își prezintă produsul în fața mea după care pleacă. Pe când la SuperBlog chiar am fost în contact direct cu firmele sponsor, am scris advertoriale pentru ei și au ajuns la ei, le-am cunoscut cerințele, nevoile iar ei mi-au văzut stilul, am avut de multe ori feedback, am știut ce am făcut bine și ce nu. Eu mi-am dorit acest contact, am intuit că îl voi avea și l-am avut.

De ce nu o să mai particip?

Nu o să mai particip pentru că țin foarte mult să-mi respect principiul de a scrie advertoriale pornind de la experiența mea și consider că pentru anumiți sponsori din acest concurs mi-am epuizat deja experiența. E posibil să fac cum am văzut că au făcut și alții, să mă înscriu și să particip doar la anumite probe care prezintă interes pentru mine.

Cum înțeleg eu advertorialele, prezența juriului și creativitatea în acest concurs?

Pentru mine un advertorial trebuie să fie verosimil, scurt, să-mi facă cunoștință fie cu un produs super tare fie cu o idee genială de a folosi un produs fie să mă facă să râd cu lacrimi. Cred că tot ce depășește 1000 de cuvinte este futil, tocmai de aceea am apreciat atunci când am avut limită de cuvinte în cerințele tehnice, chiar dacă asta a făcut proba mai dificilă.

În acest concurs au fost 3 părți: sponsorul, juriul și bloggerul.

Sponsorul își dorește să obțină avantaje în urma acestui concurs, fie că e vorba de notorietate, fie chiar de generare de vânzare de produs sau așa ar fi normal pentru că altfel nu se justifică participarea.

Juriul are rolul de a evalua măsura în care bloggerul a contribuit la atingerea scopului sponsorului.

Bloggerul are cea mai ingrată poziție sau așa ar trebui să fie. Pe de o parte el trebuie să rămână fidel cititorilor pe care deja îi are pentru că după încheierea concursului cu cititorii lui se spală pe cap. Pe de altă parte trebuie să reprezinte interesele sponsorului, că doar despre el scrie, de bună voie și nesilit de nimeni.

Aici a fost o primă neregulă și anume, în SuperBlog este permisă participarea oricui, îți faci blog azi, te înscri, participi și apoi ura și la gară, ne mai vedem niciodată, vorba lui fii-meu. Diferența dintre un astfel de blogger și mine care am în jurul meu o comunitate mică sau mare, fiecare după posibilități, pe care o respect și care mă respectă, este că blogger-ul născut ieri își poate permite să scrie cum vrea mușchiul lui și poate lua chiar notă mare, poate chiar are talent și inspirație dar îi aduce sponsorului notorietate 0, vânzări 0 pentru că nu are cititori, iar eu, care nu-mi permit să scriu chiar orice pentru că nu m-ar mai recunoaște cititorii, iau notă mai mică, dar în fapt produc mai multă notorietate pentru că am o comunitate care mă creditează.

Creativitate, acest cuvânt oribil!

În concurs, la fiecare probă se acordă 15-25 de puncte pentru creativitate….ce e aia creativitate? Este un ceva subiectiv pe care nimeni nu-l definește dar care îți poate aduce sau lua puncte după bunul plac al juriului. Eu, în baza principiului meu de a nu minți cititorii am înțeles acest concept ca fiind maniera creativă de a plasa cât mai natural în povestea mea (verosimilă) produsul sponsorului. Tot creative au fost însă și poveștile care nu aveau nimic de-a face cu realitatea.

Ce a fost rău?

Atmosfera de pe grupul de facebook al SuperBlog – din motive pe care nu le-am înțeles încă, sunt tolerate acolo niște specimene care-și imaginează că sunt pe tarlaua părinților lor și că au drepturi depline asupra celorlalți participanți, hotărând cine să vorbească, ce să vorbească, când ne sunt permise nemulțumirile….ok, fac mișto, vă dați seama că nu s-a născut încă persoana care să-mi spună mie când și ce să vorbesc! Deci, sunt niște unii, nu mulți (din fericire) dar extrem de gălăgioși (din nefericire) care ocupă atât de mult spațiu inutil cu discuții despre nimic încât nu mai este loc și pentru altceva mai de soi. De prea multe ori se sare calul și se ajunge la jigniri și de prea puține ori se iau măsuri care să și aibă vreun rezultat. Personal cred că un precedent prin descalificarea unuia dintre acești iluștrii mitocani ar liniști definitiv spiritele dar politica SuperBlog este alta și se pare că astfel de derapaje sunt permise de ani de zile, culmea, aceeași oameni fiind problema mai multe ediții la rând.

Juriul anumitor sponsori a fost format din foști participanți la concurs. Eu înțeleg dorința de a-i recompensa cumva, însă participarea lor este pur și simplu subiectivă și nu neapărat în sensul că i-ar dezavantaja pe cei noi, aflați la prima participare ci mai degrabă că-i avantajează pe cei pe care-i cunosc, chiar și numai pentru că citesc mai cu atenție.

Politica este ca la fiecare probă să se aleagă articolele câștigătoare, 1, 3, 10, funcție de sponsor, după care să se noteze restul articolelor. O practică foarte urâtă din partea unor jurii, bine că nu toate, a fost că în afară de articolele premiate, nu au mai acordat atenție și celorlalți care au fost notați efectiv la grămadă. Cumva asta îi transformă din jurați în simpli corectori. Din spatele laptopului meu de participant îmi dau seama că pe sponsor îl interesează în primul rând câștigătorii pentru că are de dat un număr fix de premii dar așa cum am spus și mai sus, e posibil ca următorii clasați să-i aducă un câștig mai valoros. Și chiar dacă nu, tot merită respectul de a fi evaluat individual nu de-a valma. Pentru mine nu a contat în primul rând nota ci mai mult corectitudinea cu care s-a făcut diferențierea între articolele necâștigătoare. Consider că per ansamblu aceasta este mai importantă decât o notă la o probă.

Tot unele jurii au găsit că e firesc – ba chiar și-au ridicat statuie – să vină cu lămuriri ajutătoare cu câteva ore înainte de termenul limită în condițiile în care cei care încărcaseră deja articolul nu mai puteau decât să dea din buze.

Am și 3 exemple de AȘA NU:

  1. Gerovital – înainte de începerea concursului l-am declarat sponsorul meu preferat pentru că sunt fan al produselor lor. După jurizarea primei probe am fost tentată să arunc produsele pe care le am și să nu mai am vreodată de-a face, noroc că sunt totuși un om rațional și am realizat că una e Gerovital și alta a fost juriul din această probă. În aceste vremuri în care firmele de cosmetice au adevărate programe de protecția animalelor, respectă reguli și politici dure privind testarea produselor pe animale, investesc bani grei în salvarea animalelor, juriul de la Gerovital a acordat punctaj maxim unui articol în care povestea era despre o doctoriță care îi dă un șampon de chelie unei vulpițe….mie asta mi se pare o gafă enormă care aduce prejudicii imense imaginii oricărei firme producătoare de cosmetice, ca să nu mai vorbim de faptul că Gerovital este un brand credibil prin însăși segmentul de vârstă căruia i se adresează. Personal nu am cumpărat niciodată pasta de dinți cu care se spăla castorul și nici șampoane și creme de față nu cumpăr dacă sunt testate pe animale și mi se pare mult mai credibil ca o cremă anti-age să mi-o prezinte, creativ, desigur, o cucoană de 40+, reală, adevărată, cu riduri la ochi. Adică știu că se fac multe măgării, nu sunt tâmpită dar măcar tu, firmă producătoare de cosmetice, lasă-mă să cred că ai milă de vulpițe, iepurași, pisicuțe și cățeluși. Ca să nu mai spun că dintre articolele câștigătoare de la Gerovital majoritatea au fost povestele frumușele dar fără nicio legătură cu brandul, ceea ce mie îmi demonstrează că fericiții câștigători nu au nici cea mai vagă idee despre felul cum se promovează Gerovital, deci documentare 0, ceea ce ar fi trebuit să se reflecte în punctaj, cam 10 puncte. Când sponsorul nu are încă o imagine bine definită pe piață parcă merge orice fel de poveste, dar când e vorba de Gerovital care are o imagine puternică, mie mi se pare de bun simț să nu deviem foarte mult de la ea chiar și numai pentru că o armată de oameni înaintea noastră au muncit ca să o formeze în mințile românilor. Dar na! Fiecare sponsor pe limba lui piere.
  2. Colop – au enunțat cerințele în așa fel încât 99% dintre participanți au înțeles același lucru. S-au dat note prostuțe iar răspunsul primit de cei care au depus contestații a fost că am înțeles toți greșit. Deci nu că ei s-au exprimat greșit din moment ce noi toți am înțeles la fel. Nu! Ei au zis bine, noi suntem o adunătură de bieți imbecili care am înțeles toți la fel și anume prost. Altceva nu mai am de comentat la acest sponsor.
  3. Olla – florăresele regale. Au vrut să oferim flori fără motiv, în mod real și să surprindem reacția, au vrut zi mohorâtă înseninată de flori, au pretins curaj și au insistat pe experiență reală. A câștigat un articol care a cuprins zeci de printscreen-uri cu mesaje private facebook în care autoarea oferea poze cu flori prietenilor și primea răspuns….Atât!

Ce a fost bun?

Este un maraton de creativitate, un incubator de idei. Pentru mine a fost o provocare să răscolesc în amintirile mele și să găsesc acele experiențe relevante pe care să le livrez frumos către cititori.

A fost un exercițiu de ordine și de structură, am reușit să scriu zilnic, cu respect pentru cititori și pentru sponsori.

Am scris despre câteva subiecte despre care nu știam nimic. Documentarea mi-a luat ceva mai mult timp și am avut satisfacția că am învățat ceva.

Apropos de învățat ceva, după 24 de probe, fiecare cu cerințele ei specifice, consider că am căpătat experiență în scris advertoriale, experiența aceea reală pe care o capeți în practică, nu la cursuri teoretice.

Am stat pe toată durata concursului în primii 10 în clasament, cel mai mult pe locurile 5-8, cu o medie a notelor care se situează undeva la 95 de puncte din 100, ceea ce îmi reconfirmă ceea ce știam deja și anume că scriu bine.

M-am perfecționat din punct de vedere tehnic și SEO în ale blogului.

Scriind despre acele subiecte despre care credeam că nu știu nimic, am realizat că le-am scris cu mai mare plăcere și mi-au ieșit mult mai bine decât cele despre care credeam că știu multe. Am scris despre multe produse din domenii foarte diferite, mi-am demonstrat că pot, știu mai bine ca înainte ce-mi place, am abordat stiluri diferite, am reușit și să fiu potolită, să scriu cuminte, fără a minți, ceea ce este mare lucru.

Am cunoscut deja câțiva oameni noi faini, o să mai cunosc și la Gală, am legat o prietenie frumoasă cu Gigel, despre care v-am mai spus și o să vă mai spun. Btw, îl cheamă Givan și este cel mai creativ om pe care l-am citit vreodată!

Îmi propusesem să scriu acest articol după încheierea concursului (pentru ca partea negativă a feedback-ului să nu-mi afecteze notele pe care le mai aștept) dar înainte de Gală pentru că nu aș fi vrut să dau impresia că nu-mi asum ceea ce scriu. Asta însemna să-l fi scris undeva săptămâna viitoare. L-am scris totuși azi, 29 noiembrie 2016, de ziua lui Emil care împlinește 30 de ani, pentru că așa a vrut el, să i-l fac cadou și să pun și poza făcută de Pisica Neagră care a fost unul dintre cele două jurii pe care le-am admirat în SuperBlog 2016. La mulți ani, Emil Călinescu!

opisicaneagra.ro

opisicaneagra.ro

Concluzia este că după ce trag linie ies pe plus oricum aș da-o, este o experiență complexă și eu zic că pentru cine are timp (mănâncă mult timp), nervi (de grupul de facebook ai nevoie pentru că multe lucruri se clarifică acolo, dar tot acolo sunt și specimenele amintite), emoții (sunt emoții mari la sosirea notelor mai ales dacă ești în primii 10), detașare (sunt multe momente de frustrare maximă din cauza juriilor) și dorința de a învăța ceva concret și util, participarea la SuperBlog este o excelentă oportunitate pe care nu am găsit-o nicăieri în altă parte.

Anunțuri

23 de gânduri despre “Ce este SuperBlog și de ce am participat

  1. Bună Mihaela și felicitări pentru rezultatele din competiție, chiar dacă nu au fost toate pe măsura așteptărilor. Și eu sunt la prima participare în această competiție și să știi că-ți împărtășesc gândurile! Parcă mi-ai citit gândurile. Aveam de gând să scriu un articol la sfârșitul concursului, dar acum mă mai gândesc…nu vreau să fiu acuzată de „plagiat”. Ce-i drept, nu am participat la toate probele (am ratat 4 din ele că am fost plecată din țară…) și-mi pare rău pentru că n-o să fiu prezentă la gală. Când m-am înscris am fost sceptică, dar până la urmă cred că am avut de câștigat, mi-am ținut creativitatea antrenată. Despre acele specimene din grupul de pe Facebook…îți dau mare dreptate. De multe ori, vrând să întreb ceva nu m-a băgat nimeni în seamă pentru că ceilalți nu aveau timp decât de discuții „idioate”. Mult succes în continuare! Te-ai mai ales cu un fan!

    • Bună Angela și îți mulțumesc pentru comentariu. Eu la un moment dat am ieșit de pe grup și acela a fost momentul în care s-au arătat la fața multi oameni normali care la fel ca mine, erau deranjați de mârlănia de pe grup. Întotdeauna am crezut ca sunt datoare măcar sa-mi spun părerea și în cazul acesta sunt convinsa ca discuțiile de pe grup s-ar purta la un alt nivel în absenta ghiolbanilor.
      Înțeleg totuși ca la gală vin și nefinaliști asa ca poate ne vedem 🙂

  2. Subscriu la toate cele scrise de tine, cu diferențe mici la jurii care nu mi-au fost pe plac. Asta cu motive obiective. Nu doar ca nu mi-au plăcut moaca lor 😉

    Și fiindcă îmi place tare mult cum ai scris, voi distribui acest articol menționând ca sunt de aceeași părere. Așa nu mai fac și eu un articol pe tema asta. Sincer, nici nu as fi făcut. Nu ar fi meritat sa menționez aceasta ediție. Și viitorul mă va găsi observând de pe lateral competiția, fiindcă nu voi mai participa. Deloc. 😉

    Sa ne citim în continuare cu bine!🌷🌷🌷

      • Sunt la treia participare. Am evoluat în bine de când am participat laprima ediție. În fiecare ediție mi-am depășit locul obținut anterior. Ediția asta am părăsit grupul. A fost ceva buba tehnica la telefonul meu și nu mai mă lasa pe grupuri. A fost mai bine așa. 😉

        😎😎😎

  3. Hahaha! Am ras copios la comentariul tau despre Olla. Nu cred ca le-a pasat asa mult despre printscrinurile mele cu flori ci mai repede de interpretarile pe care le-am oferit pe baza lor. Cred ca li s-a parut ideea originala asa cum pretind ca sunt si buchetele lor.

    Bineînțeles, daca reducem fiecare articol la minim, rezulta ca toate sunt formate din text, poze si titlu… Atat!

    Te pup!

    • M-am gândit mult dacă sa scriu sau nu și am decis sa scriu bazandu-ma pe ce am observat, ca ești deșteaptă și sperând sa nu o iei personal. Mi s-a părut aberant sa ceri cu orice preț experienta reala și apoi sa nu apreciezi deloc asta, se bați cu pumnul în masa ca vrei curaj dar sa treci cu vederea articolele curajoase.
      Sper sa se înțeleagă ca asa nu este strict pentru juriu pentru ca ce scrie fiecare dintre noi este subiectiv…

      • Nu am luat-o personal 😉 Eu m-am distrat foarte tare scriind articolul si citind articolul tau. Recunosc ca nu prea am citit alte articole, dar sunt sigura ca au fost si altele care su fost foarte bune. Mult succes cu blogul in continuare! 🙂

    • Mda, nu m-am îndoit nicio secunda ca ajung la final. E adevărat ca nu ma așteptam sa am o experiență atât de nasoala pe grup dar tot raul a fost spre bine pentru ca dacă nu ma revoltam nu aflam ca suntem multi cei deranjați de atitudinea ostila a unora. În felul acesta am cunoscut oameni foarte frumoși care au eclipsat de tot neajunsurile.
      Experienta da, categoric.

      • Bun. Dacă vii la gală, vei constata că cei de pe grup sunt cu totul altfel mine . Online-ul ne modifică pe toți. Ne „dă aripi” de demoni. „Adăpostul” lui dispare în lumea reală 🙂

  4. Sunt de acord -în mare- cu ce zici. Eu nu am fost atât de afectată de comentariile de pe grup. Nu mi-am exprimat prea des părerea. Doar am urmărit ce se vorbește despre articole, pentru a afla răspunsuri la întrebările mele.
    Pe mine mă deranjează faptul că sponsorii vor 2-3 linkuri per articol. Eu zic că un link de articol, înmulțit cu 60-70 și ma mult de articole…e destul. Dacă vreau eu și mi se pare că produsul tău merită, da, voi mai pune un link.
    Dar nah..sunt la prima participare și nu știam cu ce se mănâncă. Dar a fost (și mai este că mai am un articol de scris azi :P) o provocare foarte bună. Mi se confirmă și mie că scriu bine. Nu că nu știam deja asta. Dar am și eu nevoie de confirmări, că deh! sunt om. 🙂
    Succes și ne vedem la Gală? 🙂

  5. Pingback: Scriu mai bine când sunt pătimașă | Mihaela Roxana...

Lasă-mi un comentariu! Îți răspund imediat :)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s