Food Bloggers Conference

Credit foto: Mihnea Ratte

Credit foto: Mihnea Ratte

Food Bloggers Conference a fost ultimul mare eveniment din 2016 la care am participat, asta așa ca să închei anul în forță. Mi-am dorit să ajung, cu toate că în mintea mea îmi spuneam că eu nu sunt blogger de food, chiar dacă din când în când mai pun câte o rețetă pe minunatul blog. Nu-i vorbă, de gătit gătesc chiar bine, dar mie-mi place să mă joc (și) în bucătărie, improvizez mult, mă las dusă de senzația momentului, de ce am la îndemână, de câtă disponibilitate am ca să fac curățenie după. Nu mă văd în stare să fac poze, pe etape, să scriu cantități, să execut aceeași rețetă întocmai, de mai multe ori. De aceea nu mă consider un food blogger, dar după o zi printre ei, cred că mi-aș putea găsi și eu un loc, păstrându-mi stilul.

Mi-am dorit să ajung pentru că evenimentul este marca Evensys, iar mie îmi place organizarea lor, numai când aud numele, știu că totul va fi la un anumit nivel. Apoi, mi-am dat voie în ultimile luni să cunosc oameni noi și era ocazia perfectă să-i reîntâlnesc, chiar și pe cei veniți din alte colțuri ale țării, nu numai pe bucureșteni. Nu în ultimul rând, am participat pentru că printre vorbitori au fost oameni cu poveste, despre care știam și voiam să mă las inspirată, în bucătărie, dar mai ales în viață.

Un sfat pe care l-aș da tuturor: pe unde mergeți, luați cu voi povestea!

Poveștile nu sunt despre food, travel, parenting, poveștile sunt despre oameni, sunt experiențe, emoții, exemple de viață, vorbesc despre caractere, greutăți, împliniri, vise. Pun semnul egal între acest gen de eveniment și un încărcător – un mijloc prin care eu mă conectez la energia unor oameni care printr-un concurs de împrejurări au ajuns să fie cunoscuți publicului larg și mă încarc pentru a funcționa bine un timp. Secretul este că după câteva astfel de încărcări, ajung să-mi produc singură energia necesară, descopăr în mine resurse nebănuite, idei, posibilități, conexiuni.

Ideea principală care se desprinde din experiențele acestor oameni care și-au împlinit visele este că au muncit mult. Muncă, muncă și iar muncă! Nicio vedetă nu s-a născut vedetă. Că tot vorbim despre food, cei mai mari Chefi au curățat probabil cei mai mulți saci de cartofi și au tocat cei mai înalți munți de ceapă, cu ceapă și cartofi și-au presărat drumul către glorie!

S-a vorbit despre Stelele Michelin, care pentru noi, cei care trecem pragul unui restaurant, înseamnă o clasificare după criterii și rigori atent stabilite. Pentru proprietarii restaurantelor cu pricina înseamnă muncă enorm de multă pentru a le obține și infinit mai multă muncă pentru a le păstra, mai ales pentru a le păstra.

În timp ce oamenii ăia povesteau de unde au pornit și cum au ajuns unde sunt azi, priveam la lista partenerilor, numai nume mari. Sunt sigură că și în spatele acestor grei din domeniu, stă multă muncă.

Food Bloggers Conference

Food Bloggers Conference

Tocmai pentru că le este familiară ascensiunea cu efort, cred că găsesc disponibilitate și resurse pentru a întinde o mână acolo unde este nevoie. De câțiva ani de când Lidl a devenit magazinul meu preferat, mi-au atras atenția proiectele sociale în care se implică, mereu există câte o campanie în derulare. Și de data asta, la conferința bloggerilor culinari, ca partener principal, mi-a atras atenția cu proiectul Pâine și mâine, derulat în colaborare cu World Vision.

Pâine și mâine este despre a oferi unor copii (2500) din zone defavorizate, o masă caldă zilnic și ajutor în realizarea temelor, cu scopul de a scădea rata abandonului școlar. Sună pompos, știu, și poate că nu vedeți legătura, însă la mine în sat, sunt copii care vin la școală doar pentru a-și primi cornul și laptele, rămân 4-5 ore în incinta unității școlare doar pentru că acasă nu au căldură, iar școala le oferă câteva ore la 23 de grade când afară sunt cu minus. Gândiți-vă că o masă caldă oferită la școală, îi va aduce acolo, iar ajutorul la lecții, măcar un pic le poate deschide mintea. În lumea lor, școala este singura cale către educație, hrana este o nevoie de bază, puse împreună, pot salva suflete.

Campania este foarte simplă, de pe telefon, prin sms la 8844, poți dona 2 euro care asigură o masă/zi pentru un copil. Eu atât îți spun, când vei fi deranjat de copiii care cerșesc destul de agresiv pe stradă, când îți va fi frică să-ți știi copilul la școală alături de alți copii care-l vor îndemna să lase școala ca să meargă să fure de prin magazine, de distracție, să nu te plângi că statul, politicienii, președintele nu face nimic! Tu ești responsabil pentru proximitatea locului în care-ți duci traiul, tu te poți implica, cu puțin, pe măsura ta! Remember? Stelele Michelin se obțin curățând mii de saci de cartofi și lăcrimând de la munții de ceapă, tot așa cum oamenii amărâți pot fi scoși din ignoranță cu munți de sms-uri de 2 euro.

Încă un avantaj al participării la evenimente atât de mari este că devin conștientă că suntem mulți și că avem puterea de a schimba lumea, fiecare cu câte puțin.

Anunțuri

2 gânduri despre “Food Bloggers Conference

Lasă-mi un comentariu! Îți răspund imediat :)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s