Instrumente de aliniere a vertebrelor într-o coloană demnă

17352144_1121833561276926_6988288502522695782_n

Credit foto: Mihai Răitaru

De prin toamnă în fiecare lună se întâmplă câte o ediție a DigitalParentsTalks – un concept ParentingPR. Am ratat vreo două ediții, în rest am fost la toate și de fiecare data am găsit informație utilă pentru bloggerul Mihaela Roxana, dar și socializare cu oameni faini pentru omul Mihaela Roxana.

Tema lunii martie a fost Instrumente de marketing în blogging și cel care a condus ostilitățile a fost Robert Katai, content marketing strategist la Bannersnack.

Ce am observat eu și am scris asta și pe grup (dap, există un grup, dacă ești blogger și părinte în același timp, te poți înscrie!) este că bloggerii sunt foarte interesați și dornici să se vândă, există un interes mare pentru subiecte precum brandul personal, cum mă vând, share pe grup, vânătoare de like-uri, SEO, indexare și alte variațiuni pe aceeași temă. Prea puțini se întreabă cui să se vândă și ajung să fie nemulțumiți și frustrați că au făcut tot ce au învățat pe la aceste întâlniri și totuși lucrurile nu se mișcă sau nu în sensul dorit. Iar eu mă întreb de ceva timp, ce vând bloggerii? Chiar au toți ceva de vânzare?

Citesc constant un număr foarte mic de bloguri și ca un exercițiu m-am întrebat ce mă face să le citesc, ce-mi vând mie oamenii aceia? Răspunsul este banal – unul dintre ei îmi vinde idei utile pe care le aplic în viața mea, iar ceilalți îmi vând zâmbete printre care strecoară uneori și idei utile. Se pare că și în online, dar și în offline eu caut aceleași lucruri, informație și distracție. Tu ce cauți? Și dacă ești blogger, ce oferi?

17343069_1121835361276746_3186898326993593189_n

Credit foto: Mihai Răitaru

De la mine lucrurile se văd foarte simplu – ca să reușesc în timp să adun în jurul meu o comunitate, primul lucru pe care l-am făcut a fost să fiu autentică și prin asta mi-am asumat să-i pierd pe aceia care nu mă plac, fie pentru că nu vorbesc tocmai delicat, fie pentru că am unele păreri incomode, fie pentru că sunt agresivă și arogantă (cam astea mi s-a reproșat în cei 5 ani de când mă joc de-a bloggerul). I-am pierdut pe aceia, dar i-am păstrat pe cei care mă apreciază și cu care rezonez. În felul ăsta știu cui mă adresez, nu am niciun fel de dubiu că cititorii mei au același tip de inteligență ca mine, deci vorbim o limbă comună. Dacă aș fi adoptat cealaltă strategie care am văzut că e cea mai răspândită, anume să mă cramponez să rămân neutră, să nu am păreri tranșante, să zic de bine de toată lumea, să nu fac mizerie pe wall sau/și pe blog, mi se pare că riscam să nu plac nimănui, nici măcar celor care m-ar fi plăcut dacă eram autentică, ba mai rău, cred că nimeni nu m-ar fi observat și asta este chiar mai rău decât să nu mă placă. Cumva în disperarea asta de a fi pe placul tuturor, i-aș pierde pe cei care chiar mă plac.

Cred că dacă ai un blog, îl ai pentru că ai o părere care se cere spusă și ideea este să o spui tare și răspicat și de suficient de multe ori ca să ți-i apropi pe cei care au o părere similară, asumându-ți să îi îndepărtezi pe ceilalți. Să-i ai pe toți nu se poate!

Așa că după mintea mea, primul pas este conturarea unei poziții clare față de temele pe care îți propui să le abordezi și menținerea ei cu perseverență. Abia după aceea putem vorbi despre SEO, marketing și alte nebunii. Și poate nici măcar atunci….Mi se pare important și să vorbești despre ceva, iar ceva-ul ăla să fie de interes general. Am mai spus și știu că pe mulți i-am deranjat, dar nu mă dezmint, o mai spun de câte ori simt nevoia, nu mă interesează ce face copilul tău sau tu sau mama ta, dacă asta nu mă implică și pe mine! Cum ar veni, scrii din experiența ta, dar ia experiența asta și o transformă într-o idee care să ne fie tuturor de folos, trage o concluzie utilă și spune-o tuturor ca să ne ușurezi viața sau măcar ia-te la mișto ca să ne faci să zâmbim, să rezonăm cu tine! Dacă spui doar că tu folosești pampers sau că ai plâns în prima zi de creșă e posibil să nu intereseze pe nimeni, cel mult rudele și apropiații.

Degeaba te străduiești să faci SEO dacă subiectele abordate de tine nu sunt de interes general sau dacă odată cu trecerea timpului oamenii nu vor mai căuta informații despre ce ai scris tu. Degeaba faci un banner perfect din punct de vedere tehnic dacă imaginea aceea nu captează interesul nimănui, nu transmite ceva de interes general.

17342980_1121831421277140_309446010709527427_n

Credit foto: Mihai Răitaru

Dacă ai scris despre morcovi bio și mi-ai indus ideea că îi folosești și apreciezi foarte, ai decența și nu-mi scrie și despre cel mai nou hamburger din oraș! E posibil să mă confuzezi și să nu te mai citesc, ca să nu mai spun că asocierea dintre morcovi bio și hamburger e mai mult ca sigur catastrofală atât pentru marketingul morcovului cât și pentru cel al hamburgerului.

Sau ca să rămânem în sfera parentingului, dacă tu pentru 3 lei ai fost de acord să scrii advertoriale pentru firme producătoare de lapte praf, ai un pic de bun simț și nu-mi promova conferința nu știu cărui medic care susține alăptarea. Pur și simplu nu e frumos, nu e ok, nu e corect, nu te mai citesc, m-ai pierdut, și nu numai pe mine, nu mai am încredere în tine și în ce scrii tu acolo.

Am divagat rău de tot….concluzia este că la aceste evenimente, dacă ai urechi de auzit, poți citi printre rânduri (!!!) și pe lângă partea tehnică afli și cam cum ar trebui să fii ca să-ți stea vertebrele aliniate într-o coloană demnă.

Sponsorii evenimentului au fost SnackTools.ro și SkinNovels,  Parteneri – Apollo111 Barul, Fotograf – Mihai Răitaru.

17362674_1121831084610507_6635034115740826865_n

Credit foto: Mihai Răitaru

Anunțuri

8 gânduri despre “Instrumente de aliniere a vertebrelor într-o coloană demnă

  1. Pingback: Bloggerii, comunitatea și marketing-ul | Mămica Activă

  2. Pingback: Părinți digitali în cadru offline - Rahela Petrescu

Lasă-mi un comentariu! Îți răspund imediat :)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s