Revelion ieftin cu de toate

Am petrecut revelioane în fel și chip, acasă, în pijama, doar cu familia mică, acasă cu familia extinsă, acasă la alții din familie, la restaurant, la munte cu cina de revelion inclusă, la prieteni, acasă cu gașca de prieteni, la țară, tradițional – toate au farmecul lor, m-am simțit bine mereu și totuși nu mă pot decide care este preferatul și nici nu pot spune cu mâna pe inimă că de-acum încolo doar așa vreau să fie. Fiecare are părțile lui bune și neajunsuri în egală măsură. Valul de articole pe tema asta scoate la rampă fie ”revelioanele acasă, în fața televizorului pentru că să mergi undeva e extraordinar de scump și nu merită să dai pe o noapte cât dai pe o vacanță de o săptămână”, fie ”revelioanele la restaurant/club, că acasă e plictisitor”. Ambele variante sunt adevărate, luate ca atare, dar și false. Firesc în acest context să mă întreb: revelion ieftin cu de toate este posibil?

Răspunsul pentru mine este da. Nu zic că e perfect, nici că așa o să fie an de an, dar e o variantă de care sunt mulțumită și s-a întâmplat deja de 2 ori, 2016 și 2018. O să vă povestesc despre revelioanele astea cu toate că mai corect ar fi vacanțe de revelion. Este o sumă de idei, preferințe, decizii, îmbunătățiri, destructurări și restructurări din care a rezultat un frumos revelion ieftin cu de toate.

În 2015 cei mai tipicari prieteni pe care îi am au decis să petreacă revelionul în Sibiu, în doi, ca niște porumbei, doar cu cazare la hotel, fără alte aranjamente și au venit foarte încântați de oraș, de faptul că au petrecut mai multe zile la ski în Păltiniș, iar în noaptea dintre ani au fost în Piața Mare și când au înghețat au putut intra în barurile din jur ca să bea un vin fiert. După îndelungi laude și dezbateri, grupul de prieteni a deliberat și a decis ca în 2016 să facem toți la fel. Așa că s-au făcut din timp rezervări la Ibis, fără cina de revelion, toți în afară de noi. Noi am amânat suficient de mult încât să nu mai găsim locuri. Așa că am apelat la Airbnb și pe ultima sută de metri am rezervat un studio la intrarea în Piața Mare, spațios și cu bucătărie. Pe scurt, vacanța de revelion din 2016 a decurs așa: dimineața beam cafeaua și luam micul dejun, noi în studioul nostru, ei la Ibis, apoi ne vedeam pe Arena Platoș din Păltiniș la o porție de ski și tot acolo mâncam ce găseam pe acolo, seara plimbare prin centrul Sibiului și popas de o narghilea la noi cu prelungire până la ore mici din noapte. Pe 31 decembrie am plătit în jur de 10 E/persoană (gratuit pentru copii) la Ibis pentru o cină care s-a încheiat în jurul orei 22, am mai stat o oră la bar, nu degeaba și apoi am mers în Piața Mare, concert, artificii, pupături, șampanie. De acolo am mers la noi unde am pus masa, aveam din București porcării, plus ce mai cumpărasem de acolo, inclusiv tort. Pe 1 ianuarie, după Păltiniș ne-am strâns toți într-o pizzerie, ciorba de potroace cum ar veni. A fost un revelion foarte reușit.

Am luat din el ce a fost foarte bine și anul acesta l-am reeditat, cu îmbunătățirile de rigoare. Nimeni nu s-a mai cazat la Ibis, am mers toți pe Airbnb. Nu am stat laolaltă, dar uneori e mai bine așa, mai ales dacă e gașca mare, mai ai loc să respiri, nu se ajunge la conflicte pentru că, hai să fim serioși, chiar dacă ne cunoaștem din copilărie tot există diferențe de opinie, mai ales când sunt și copii în peisaj și fiecare are impresia că al lui e mai bun, așa că un pic de distanță face bine prieteniei. Ne-am întâlnit cu toții pe 28 decembrie când am ajuns în Sibiu, la masă, la Max. Zi de zi ne-am văzut în Păltiniș, care cum ajungea, fiecare cu programul și preferințele lui. Seara ne-am strâns în grupuri mai mici la câte unii dintre noi ca să mâncăm o sarma, să bem un martini, din astea domestice sau în Piață, la un langoș cu brânză și usturoi, la un porumb fiert…

Pe 31 ne-am reunit în formulă completă la Max, o cină plăcută între prieteni, fiecăruia ce i-a poftit inimioara, fie că au fost coaste de porc, pizza sau salată, băutura după preferințe, salonul nostru, la preț normal, de cârciumă.

20171231_193524

A urmat concertul lui Smiley în Piața Mare, artificiile și apoi șampania și dansul acasă la unii dintre noi, fiecare după cum a avut chef. Pe 1 ianuarie nu am mai avut putere de schiat, așa că ne-am plimbat pe la zoo și apoi am mâncat  undeva prin Piața Mică, am jucat un renț acasă și am planificat vacanța de vară.

Cu de toate, exact cum am spus, prieteni, pijamale, cărți, bisericuțe, supă pe pârtie de la Supăria Bătrânului Sas care nu avea preț, plătea fiecare cât poftea pe un bol de supă delicioasă, în 3 variante, cu bon fiscal, desigur, vin fiert, cafea jamaicană, ski, restaurant, concert, artificii.

Mi-a lipsit tortul, salata de andive și poate o cameră mai potrivită pentru reuniuni în număr mare, dar astea se rezolvă, personal mă voi ocupa de ele, că dacă nu eu, atunci cine?

Ideea este că se poate și revelion ieftin cu de toate, Airbnb oferă camere de multe ori mai confortabile decât hotelurile și la prețuri incomparabil mai mici, pârtia e pârtie indiferent de data din calendar, Sibiul și alte câteva orașe din România pot potoli foamea turiștilor la prețuri normale cu cine pe care prietenii le fac festive prin simpla lor prezență (am plătit 300 lei/4 persoane – mâncare și băutură, în comparație cu 800 lei cât am fi plătit la un restaurant care organiza bufet suedez în noaptea de revelion), de artificii se ocupă primăriile, iar cumpărăturile din supermarket le facem fiecare, acasă sau în deplasare.

În afară de Sibiu cred că la un astfel de revelion s-ar mai preta Brașovul cu a lui Poiană și poate Gura Humorului, e pârtie și acolo, zone unde să fie și ceva de vizitat, piețe de Crăciun, concerte, pârtie, n-ar strica să fie și piscină, localuri cât mai multe.

Voi cum ați petrecut revelionul și ce idei faine mai aveți?

Anunțuri

4 gânduri despre “Revelion ieftin cu de toate

1. Am descoperit airbnb in urma cu vreo doi ani si am avut numai experiente pozitive.
    In Romania am stat doar in Sibiu (in doua apartamente diferite, ambele super faine) dar in strainatate am fost in multe locuri (la Barcelona am stat 8 zile). E cu totul altceva decat la hotel, simti specificul locului plus ca de multe ori este foarte avantajos ca pret.

Lasă-mi un comentariu! Îți răspund imediat :)

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )